Založ si blog

Vzťah: Otec a dcéra

Cestou v metre som mala možnosť vidieť a zamyslieť sa nad tým ako veľmi je silný a zároveň krehký vzťah medzi otcom a dcérou. Tento nanajvýš zaujímavý vzťah, pretože som niekde čítala, že muži chcú za partnerky pekné, nie moc samostatné a nie až tak múdre ženy, ale zo svojich dcér chcú hlavne silné a múdre ženy, ktoré sa budú vedieť o seba postarať sami. Ja netvrdím, že to tak vidia všetci muži, samozrejme že nie, ale v globále na tom niečo asi bude.

A tak, keď som pozorovala tohto muža a jeho dcéru, tak som sa tak nachvíľu vrátila sama do svojich detských čias a pospomínala, či som aj ja zažila také vrúcne slová a chvíle s mojím otcom. Mala som možnosť vidieť ako krásne sa správal tento otec k svojej dcére, držal ju za ruku a po celý čas jej hovoril a vysvetľoval, kam pôjdu na výlet, a že cestou späť by mohli kúpiť niečo maminke. 

Tomu malému dievčatku bolo na očiach vidieť ako veľmi je pre ňu jej otec dôležitý, a že je na neho veľmi pyšná. Nádhera…mala som pocit, že ich chcem v tej chvíli silno objať, tak som to urobila aspoň, tak vnútorne :D

otec-a-dcera-2

(Photo by Melanie Pace)

Myslím, že muža obecne trochu zmení, keď sa mu narodí dcéra, pretože práve vďaka nej nahliadne do toho pravého ženského sveta a vidí práve cez dcéru, čo všetko obnáša život ženy, čo ju môže potešiť a čo naopak potrápiť. Dcéra je zároveň akoby učiteľom a dáva svojmu otcovi lekcie a úlohy a čaká ako ich otec zvládne.

Otec je prvý muž, ktorý dáva dcére taký nejaký obraz o mužoch, strašne dôležitá úloha….ani si nevieme predstaviť ako, pretože to čo bude vidieť dcéra odmalička na otcovi, ako sa správa, či už k jej matke, k rodine, k ľuďom, ako zvláda situácie…to si bude všímať na mužoch v jej živote.

Myslím, že je dôležité aby otcovia považovali svoje dcéry za poklad, chválili ich, pomáhali im a učili ich vnímať aj ten mužský svet ako funguje. Dcéra potrebuje veľmi cítiť, že otec-muž je jej oporou a pomôže jej, keď sa bude cítiť smutná a sklamaná.

Vezmem si príklad, že sa dievča sklame vo vzťahu k nejakému mužovi, začne rozmýšľať či sú všetci muži naozaj fakt rovnakí a či stoja zato. Pokiaľ by malo toto dievča dobrého a milujúceho otca, tak si povie, ale veď nemôžu byť všetci rovnakí, veď môj otec je skvelý a milujúci muž, musí byť taký ešte na svete a opäť nadobúda pocit, že netreba lámať palicu nad všetkými mužmi.

Dalo by sa veľa rozprávať, ja však chcem týmito slovami vyjadriť a povýšiť rolu otca, pretože je strašne dôležitá… pokiaľ muž dokáže dať rodine samého seba…tá rodina mu to stonásobne vráti.

A preto napríklad, ak tento článok čítajú teraz nejaký oteckovia, či už novopečený, alebo ostrieľaní, dajte dnes božtek svojej dcére, dcéram, alebo im napíšte, zavolajte a povedzte im, že sa budete snažiť, alebo ste sa snažili byť tými najlepšími otcami a vzormi mužov, aby si raz mohla niečo podobne povedať aj Vaša dcéra: 

,, Bol to môj otec,

kto ma naučil vážiť si samú seba.

Povedal mi, že som neobyčajne krásna

a že som to najvzácnejšie v jeho živote“

                                        Dawn French

Potrebujeme sa inšpirovať a byť inšpiráciou.

03.05.2021

My ľudia sa navzájom potrebujeme. Radosť a bolesť nás posúvajú v našom poznaní života a samých seba. Nikdy nie si na nič sám, keď sa nad tým hlbšie zamyslíš. Radosť a lásku treba hľadať aj tam, kde by sme to najmenej čakali. Pokojné myšlienky, dávajú možnosť dvakrát nad niečím popremýšľať a potom hovoriť. Nesúdiť a vžiť sa aj do kože druhého, pretože [...]

Moment skrýva odkaz. . .

28.09.2016

Každý deň môžeme stretnúť ľudí, ktorý nás niečím trochu ovplyvňujú. Sadnúť si do metra, alebo do inej verejnej dopravy, prejsť sa po uliciach a ísť svojím smerom tam kam chceme, znamená stretnúť určitý počet ľudí, ktorý ti dnes možno mali niečo naznačiť, niečo povedať…chudoba, bohatstvo, smiech, plač, hnev, radosť atď. sa striedajú a miešajú [...]

Skriňa plná vecí = Hlava plná ľudí

18.07.2016

Pri balení a upratovaní vo veciach v mojej skrini ma prepadla otázka… Čo vlastne z týchto vecí potrebujem a čoho sa dokážem vzdať? Prišla som nato, že veci v skrini mi dokážu pripomínať ľudí / ľudské vzťahy. Máme pár obľúbených a vzácnych vecí, ktorých by sme sa nedokázali vzdať a máme ich najradšej. Máme pár veci, ktoré sme síce mali radi, ale postupom [...]

Peter Náhlik

Parlamentný výbor chce od poslanca Náhlika vysvetlenie k jeho majetkovým pomerom

23.04.2024 17:45

Mal by vysvetľovať, prečo neuviedol v majetkovom priznaní za rok 2022, že vlastní vilu v Bratislave.

MK SR, ministerstvo kultury

Poslanci ukončili debatu o zmenách v FPU, hlasovať budú v stredu

23.04.2024 17:31

Zmeny majú podľa predkladateľa Michelka pomôcť kultúre. Namieta to opozícia, na zmeny nie sú podľa nej dostatočné dôvody.

SR Košice prezidentka návšteva Gymnázium Poštová KEX

Čaputová: Východné Slovensko je špecifické a nesmierne životaschopné

23.04.2024 17:25

Tento týždeň úraduje z druhého najväčšieho mesta Slovenska v rámci výkonu svojho mandátu poslednýkrát.

ÚŠP, Úrad špeciálnej prokuratúry

Spôsob kritiky bývalých prokurátorov ÚŠP je nevhodný, tvrdia krajskí prokurátori

23.04.2024 17:01

Upozornili, že kritika formou subjektívnych názorov so zjavnými prvkami antipatie je absolútne nevhodná.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 26
Celková čítanosť: 98806x
Priemerná čítanosť článkov: 3800x

Autor blogu

Kategórie